5 motive pentru a începe să sari coarda

5 motive pentru a începe să sari coarda

Zilele în care săritul cu coarda era o metodă de antrenament preferată mai mult de boxeri sau, mai rău, doar o joacă pentru elevii de gimnaziu, sunt demult apuse. În ultima vreme această activitate a căpătat din ce în ce mai multă popularitate și în jurul celor care se antrenează regulat la sală. În afară de faptul că îți îmbunătățește rezistența fizică și coordonarea, săritul cu coarda îți lucrează eficient toți mușchii corpului și scade riscul de accidentări. Dacă nu te-am convins până acum, citește în continuare alte 5 motive pentru a începe să sari coarda și să adaugi această activitate antrenamentelor tale cardio obișnuite.

1. Arzi mai multă grăsime într-un timp scurt

Antrenamentele cu coarda sunt preferate în general de atleți și instructori de fitness atunci când vine vorba de arderea rapidă a grăsimii corporale. Aceste exerciții dau rezultate uimitoare mai ales atunci când sunt executate la o intensitate mare ori cu corzi mai grele. Antrenamentele cu o intensitate mare (HIIT) sunt din ce în ce mai cunoscute și aduc corpului multe alte beneficii în afară de arderea grăsimilor. Pentru ca un antrenament HIIT să fie eficient însă trebuie să poți face trecerea între diferite nivele de intensitate într-un timp scurt. Săritul cu coarda îți dă posibilitatea să faci exact acest lucru. Poți schimba rapid nivelul de intensitate prin trecerea de la săritul clasic (pe care îl poți executa la o intensitate mai mare sau mai mică) la săritul tip foarfecă, ce implică un efort mai mare, dar la o intensitate mai mică.

2. Lucrezi toți mușchii

Majoritatea exercițiilor cardio, precum cele pe biciclete de fitness, tind să favorizeze anumite grupe de mușchi în detrimentul altora. Dacă vrei să concepi un antrenament care să vizeze toate grupele musculare importante ale corpului, săritul cu coarda trebuie să se afle printre opțiunile tale. Având în vedere că brațele tale sunt în continuă mișcare, săritul cu coarda antrenează în mișcare umerii, spatele, antebrațele, bicepșii și tricepșii. În plus, dacă folosești o coardă mai grea, vei antrena și mai bine partea superioară a corpului. În ceea ce privește trunchiul, faptul că atunci când sari coarda trebuie să îți menții echilibrul și să îți coordonezi cu atenție fiecare săritură face ca în mișcare să fie antrenați toți mușchii din această parte a corpului. În final, săritul cu coarda lucrează foarte bine și mușchii din partea inferioară a corpului. Gambele, de exemplu sunt puse în mișcare la fiecare săritură pe care o faci. De asemenea, în funcție de tipul de săritură pe care îl execuți (încrucișat, cu fața, cu spatele, etc.) poți lucra și cvadricepșii, bicepșii femurali și mușchii glutei, dar și alte grupe musculare mai mici pe care le folosești pentru a te stabiliza în timpul mișcării.

3. Te recuperezi și previi accidentările

Dacă ai executat mult timp același tip de mișcare (de exemplu, dacă alergi zilnic), este foarte posibil să te fi confruntat cu dureri articulare sau cu tendinita. Pentru a evita astfel de afecțiuni, este indicat să eviți suprautilizarea anumitor mușchi sau articulații, prin alcătuirea unui antrenament variat. Așadar, atunci când concepi un antrenament cardio, alternează zilele de alergat cu cele de sărit coarda. Astfel, nu doar că vei evita accidentările, dar te vei recupera și mai repede de pe urma unei asemenea afecțiuni. Recuperarea activă, prin varierea diferitelor tipuri de intensități crește circulația sanguină și transportul nutrienților în zonele afectate, precum mușchii slăbiți, ajutându-i să se refacă mai repede.

4. Combați rutina

Dacă gândul că trebuie să alergi 30 – 40 de minute pe bandă îți taie cheful de mers la sală, încearcă să optezi în schimb pentru săritul cu coarda. Această activitate te va ține în priză, dar te va și binedispune dacă dorești să încerci noi stiluri și metode de execuție. În plus, de pe urma săritului cu coarda vei obține beneficii maxime, dar într-un timp mult mai scurt, fapt care te va împiedica să te plictisești.

5. Nu ești limitat de spațiu

Din nefericire nicio bicicletă sau o bandă de alergare nu va încăpea în geanta ta pentru sală și nu te poate însoți în concediu sau diverse deplasări. De fiecare dată când pleci în delegație sau în excursie cu prietenii, strecoară în bagaje și o coardă și nu vei mai avea motive să te plângi că nu ai găsit o sală de fitness sau că nu te-ai putut antrena. Odată ce te-ai convins de utilitatea acestui tip de exercițiu, nu îți mai rămâne altceva de făcut decât să înveți cum să sari coarda eficient și să te antrenezi în mod constant pentru a căpăta din ce în ce mai multă rezistență.

Whoops, looks like something went wrong.

1/1 ErrorException in Response.php line 1161: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0)

  1. in Response.php line 1161
  2. at HandleExceptions->handleError('8', 'ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0)', '/home/machomen/public_html/vendor/symfony/http-foundation/Response.php', '1161', array('targetLevel' => '0', 'flush' => true, 'status' => array(array('name' => 'zlib output compression', 'type' => '0', 'flags' => '112', 'level' => '0', 'chunk_size' => '16384', 'buffer_size' => '20480', 'buffer_used' => '0'), array('name' => 'default output handler', 'type' => '0', 'flags' => '112', 'level' => '1', 'chunk_size' => '0', 'buffer_size' => '32768', 'buffer_used' => '26905')), 'level' => '0', 'flags' => '96', 's' => array('name' => 'zlib output compression', 'type' => '0', 'flags' => '112', 'level' => '0', 'chunk_size' => '16384', 'buffer_size' => '20480', 'buffer_used' => '0')))
  3. at ob_end_flush() in Response.php line 1161
  4. at Response::closeOutputBuffers('0', true) in Response.php line 379
  5. at Response->send() in index.php line 56