Pregătire fizică ski şi snowboard

Pregatire fizica ski

Una dintre atracţiile cele mai îndrăgite, în anotimpul rece, este practicarea schiatului. Deşi poate părea a fi o activitate facilă, fără o pregătire fizică corespunzătoare, orice sesiune de ski sau snowboard poate reprezenta o grea încercare pentru corpul uman. Executate aşa cum trebuie, exerciţiile de pregătire fizică ski vor conduce la obţinerea unor rezultate uimitoare pe pârtie, chiar şi pentru cei începători.

De ce este importantă pregătirea fizică pentru ski sau snowboard

Neexecutarea unei şedinţe de pregătire fizică corespunzătoare, indiferent de natura sportului sau activităţii prestate, echivalează cu producerea unui şoc asupra organismului. Febra musculară este doar una dintre cele mai neimportante efecte ale lipsei antrenamentului, însă, rezultate precum accidentele, constituie efectul cel mai grav. Încălzirea corpului înainte de intrarea pe pârtie reprezintă una dintre etapele obligatorii ale activităţii de ski. Astfel, atât timp când muşchii sunt pregătiţi pentru activitatea solicitantă la care urmează să fie supuşi, organismul va fi pregătit pentru orice tip de încercare.

Grupele de muşchi care sunt implicaţi în pregatire fizica ski

Practicanţii de sporturi, în general, manifestă o mai bună putere de adaptabilitate atunci când intră pe pârtie. Dat fiind faptul că organismul a fost supus unor anumite tipuri de efort îi conferă acestuia o disponibilitate sporită de a rezista, în comparaţie cu organismul unei persoane care se află la început în ceea ce priveşte schiatul. Iată, aşadar, care sunt grupele de muşchi care intră în acţiune, atunci când se execută o activitate de pregătire fizică ski:

Muşchii membrelor inferioare

Clăparii şi schiurile reprezintă accesoriile de ski care solicită foarte mult picioarele şi musculatura acestora. Dincolo de greutatea acestora, picioarele reprezintă punctul central pe care se bazează majoritatea acţiunilor din timpul sesiunii de ski. Aceştia sunt solicitaţi de diverse operaţiuni, care, de obicei, sunt rapide, constând în schimbări de direcţie sau opriri neaşteptate, în poziţii diferite, care sunt extrem de presante pentru această grupă de muşchi.

Muşchii membrelor superioare

Deşi nu sunt la fel de solicitaţi precum cei ai membrelor inferioare, beţele de ski ajută organismul la coordonarea mişcărilor şi sunt necesare în menţinerea pe traseul de pe pârtie.

Musculatura trunchiului corpului

Alături de cea a membrelor inferioare, această grupă de muşchi (în care intră muşchii abdominali, lombari şi paraventrali) asigură menţinerea stării de echilibru a corpului atunci când se află în mişcare.

Alături de aceste grupe de muşchi, în procesul de schiat intră în acţiune şi aparatele cardiovascular, respirator şi locomotor. Acestea sunt responsabile de bună circulaţie a sângelui prin întreg organismul, de transportarea limfei şi de motricitatea generală a corpului uman.

Cum să-ţi pregăteşti musculatura corpului pentru o sesiune de ski sau snowboard perfectă

Chiar dacă poate fi considerată de către mulţi dintre schiorii de weekend o pierdere de vreme, activitate de pregătire fizică ski este nu doar recomandată de către specialist, ci şi obligatorie. Asigurarea unui tonus muscular optim se realizează după cum urmează:

  • Începe cu exerciţiile cardio- considerate a fi baza de începere pentru majoritatea sporturilor, acest tip de exerciţii ajută la pregătirea inimii pentru activităţile solicitate care urmează a fi demarate. Exerciţii care implică ruperi de ritm, schimbări de direcţie, pe distanţe scurte şi foarte scurte, săritul corzii, combinate cu mişcări de balansare asemănătoare schiatului reprezintă cheia obţinerii fondului perfect al pregătirii.
  • Întărirea muşchilor membrelor inferioare care sunt implicaţi în sesiunea de schi- pentru a realize acest aspect, câteva fandări frontale şi laterale, genoflexiuni şi chiar ridicarea unor greutăţi fitness te pot ajuta să intri în starea ideală pentru a schia. Întăreşte-ţi muşchii coapselor şi cvadricespul femural care sunt responsabili de menţinerea echilibrului în timpul executării virajelor.
  • Ai în vedere şi muşchii trunchiului şi pe cei ai membrelor superioare- implică în acţiune muşchii gluteiului, pe cei abodominali şi lombari cu ajutorul exerciţiului de simulare a mersului pe bicicletă. Pentru muşchii membrelor superioare câteva flotări o să te ajute să fii pregătit pentru partida de ski.
  • Încheie sesiunea de pregătire fizică ski cu nişte exerciţii uşoare de stretching care să te ajute să intri în starea optimă pentru a te bucura de o partida perfectă de ski/snowboard.

Alte sfaturi pentru a te pregăti pentru ski

  • Pentru o mobilitate şi flexibilitate generală se recomandă practicarea sportului sub cât mai multe forme.
  • Ţine cont să te hidratezi corect şi optim, chiar dacă ai impresia că organismul tău nu are nevoie.
  • Acordă o atenţie deosebită dietei şi modului în care te alimentezi în perioada rece.

Concluzie

Chiar dacă pare a fi o activitate uşor de realizat, schiatul implică o responsabilitate ridicată pentru organismul tău. Pregătirea corect efectuată şi care să implice muşchii care lucrează în timpul schiatului reprezintă o măsură obligatorie pentru toţi schiorii.

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Formular de contact

Contactează-ne și îți vom răspunde în cel mai scurt timp (de regulă în aceeași zi).

Se trimit datele
Creative Commons LicenseToate articolele postate pe http://www.machomen.ro sunt licentiate conform Creative Commons Attribution 4.0 International License.

©2017 MachoMen - Creare site de Logic Ecomsol

sau

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

sau

Create Account