Grup de discuție: Ce suplimente consumăm?

275 Comentarii

Adrian
Salut Bogdan, din diferite documentatii am citit ca nu este indicat sa iei BCAA mai multe de 6 luni de zile la rand, deoarece corpul ar putea sa se simta epuizat (nu stiu daca este adevarat sau nu) dar daca este, intreb, dupa cat timp de pauza am putea relua sa luam BCAA. Multumesc
Bogdan - machomen.ro
Salut Adrian. Mai intai vreau sa te atentionez ca emailul pe care l-ai introdus nu este bun, si nu vei putea primi notificari despre raspunsurile la comentariul tau. Legat de BCAA si pauza de dupa 6 luni, acest lucrue ste general valabil pentru orice in viata, respectand principiul diversitatii. Nu exista o regula legata de durata pauzei, insa multi spus ca pauza sa fie intre 50% si 100% din perioada initiala de consum. Astfel, daca ai consumat 6 luni, ar trebui sa faci 3 - 6 luni de pauza.
Adrian
Am primit raspunsul tau pe emailul dat, nu stiu ce nu este ok. Multumesc pentru raspuns
Andrei
Salut! Felicitari pentru articolele despre subiectul "proteina", si, bineinteles, si review-urile facute la zer, am invatat niste chestii foarte interesante din ele! Avand in vedere ca aceste review-uri le-ai facut in 2013, vreau sa stiu ce variante la fel de interesante precum IsoFlex, Iso S 93 si CFM WP sunt in momentul de fata? Mai mult, ce BCAA-uri recomanzi in cazul in care s-ar merge pe o proteina care nu le contine?
Bogdan - machomen.ro
Ma bucur ca ai gasit utile informatiile. Ai dreptate, in ultimii 6 ani au aparut schimbari pe piata suplimentelor, inclusiv a proteinelor. Nu esti singurul care a cerut o actualizare a articolului, insa din lipsa de timp nu am avut timp sa o fac. Sincer iti spun, nici nu stiu daca voi reusi, insa ce iti pot promite este ca voi incerca. Orice proteina contine si BCAA, insa cantitatile sunt mici fata de nevoile de refacere ale unui organism care se antreneaza, acesta este motivul pentur care se recomanda suplimentarea proteinei cu BCAA. Eu m-am impacat bine cu BCAA-ul de la Dymatize, insa au trecut ceva ani de cand am consumat de la ei, produsele noi este posibil sa nu fie la fel. Cel mai bine este sa incerci cantitati mici de la producatori diferiti, dar sa fie producatori renumiti, si vezi cu ce te impaci cel mai bine.
Andrei
Da, te rog, exemple de cativa producatori serioși de la care sa studiez sa vad ce aleg totusi.
Bogdan - machomen.ro
Producatori ok (nu neaparat in aceasta ordine): Muscletech, Dymatize, Gaspari, MHP, MusclePharm, Ultimate Nutrition, Weider, BSN, Universal, Twinlab.
Eugen
Salut Bogdan, Fac sală din octombrie, anul trecut și vreau să fac o pauză de o lună, după care voi continua. De când lucrez iau două tipuri de suplimente: CFM Whey Protein și Pure Creatine, ambele de la Weider. Întrebarea mea este: mai trebuie să iau suplimente și în timpul acestei perioade de pauză? Mulțumesc anticipat. Zi faină!
Bogdan - machomen.ro
Salut, proteina trebuie sa continui sa o iei, insa la creatina poti face o pauza.
Cristian
Salut, am 17ani, 1.99m si 77kg.Fac mult sport(de echipa) 5/6 antrenamente/saptamana si fitness vreo 3/4 antrenamente/saptamana de vreo 2/3 luni.As vrea sa iau All Star Ultimate Mass Gain si doresc sa stiu parerea ta despre acest produs, inclusiv daca e bine sa iau suplimente de la varsta asta cand inca sunt in crestere, chiar daca prin alimentatie nu reusesc decat sa ma mentin la aceeasi greutate. Multumesc
Bogdan - machomen.ro
Salut. Tinand cont de cat sport faci, precum si de varsta ta (17 ani impliniti banuiesc), nu ar fi mare problema sa iei suploimente, insa iti recomand sa consumi ceva mai soft, adica proteine fara substante anabolizante. Nu sunt un fan al produselor de la All Star, iti recomand in primul rand sa mananci mai mult, in special un mic dejun consistent.
Mihnea
Salut Bogdan, am citit articolul tău și multe comentarii, și am înțeles ca cel mai bun supliment recomandat de tine pentru masa e MassTech. Eu sunt ectomorf (1,78 /58 kg), vreau sa iau acest produs, am văzut ca portia e formată din 5 cupe, care conțin și 10g de creatina,ceea ce mi se pare cam mult și voiam sa te întreb dacă sa încep cu mai puțin și gradat sa cresc sau sa încep din prima cu 5 cupe? Când crezi ca e mai bine sa le iau după antrenament și dimineata sau după antrenament si seara. Și alta întrebare, pe lângă MassTech sa mai iau vitamine sau ceva ? Mulțumesc anticipat!
Laura
Buna ziua. As dori sa aflu daca si ce suplimente ma pot ajuta la refacerea masei musculare, avand in vedere ca: -am 40 ani, am facut sport de performanta iar in ultimii 15 ani fitness; - sufar de o boala autoimuna digestiva care nu-mi permite consumul de lactoza si de circa doua luni mi s-a declansat si poliartrita reumatoida care ma impiedica momentan sa fac exercitii din cauza durerilor articulare; - pierd foarte usor masa musculara in lipsa sportului iar alimentatia clasica nu ma ajuta (am 1.60 m si 50 kg) ; Intrebarea era daca, fara a face exercitii intense, imi pot reface din musculatura prin consumul de suplimente si care ar fi ele. Multumesc.
Bogdan - machomen.ro
Portia de 5 cupe este foarte mult ca sa o iei o data. Cel mai bine ia 2 cupe jumate dimineata la trezire si 2 cupe jumate imediat dupa antrenament. Cele 10g de creatina nu sunt chiar asa de multe :) Vitaminele si mineralele sunt bune in special acum, cand iesim din iarna si organismul are carente.

Pentru a putea posta un mesaj sau a răspunde unui comentariu trebuie să fii autentificat în cont. Creează-ți un cont gratuit.